WORK IN PROGRESS, CZYLI INTENSYWNY SEZON

Sezon turystyczny rozkręcił się na całego, dni mijają szybko, codziennie pojawiają się ciekawe tematy. A to degustowałam tradycyjny ocet balsamiczny w Modenie i chciałam wam o tym napisać.
Degustacja octu balsamicznego z właścicielem Davide

Ale nie miałam czasu, bo dzień później dzwoni do mnie pani z Urzędu Turystyki i szybciutko tłumaczyłam nowy folder w języku polskim o Rawennie, bo był potrzebny na wystawę kopii mozaik na zamku w Kwidzynie.

Wystawa mozaiki Raweńskiej na zamku w Kwidzynie. Artykuł: http://kwidzyn.naszemiasto.pl/artykul/muzeum-zamkowe-w-kwidzynie-wystawa-mozaik-z-rawenny-juz,4149846,artgal,t,id,tm.html
















Z dyrektorem Grand Hotelu w Rimini
Później w Rimini chodziłam śladami Fryderyka Felliniego i spędziłam miłe popołudnie sącząc wino w Grand Hotelu przy rozmowie z dyrektorem. 

Dzielnica San Giuliano z murales Felliniego
W San Marino odwiedziłam wystawę  i zrobiłam wiele zdjęć o międzynarodowej koleji, która łączyła tylko przez kilkanaście lat tą najstarszą republike z Włochami. Byłam tam również w ciekawym i jednocześnie makabrycznym Muzeum Tortury i Muzeum Wampirów! W Bolonii ciągle zachęcam turystów do powrotu, żeby zobaczyli na własne oczy przepiękne widoki Neptuna po liftingu, kiedy w końcu zakończy się odnowa tej słynnej fontanny z XVI wieku.
Palio w Ferrarze

A w ostanią niedzielę maja w Ferrarze odbyła sie kolejna edycja Palio, najstarszych na całym świecie  wyścigów koni, młodzieży i .... osiołków, o której warto byłoby napisać, ale dni po prostu uciekają 😌😌

No właśnie! Czas upływa, tygodnie mijają i w końcu się zorientowałam, że na blogu cicho! 
Zabrałam sie z wielką werwą i jednocześnie do opisu dwóch wydarzeń.
Pierwsza to wizyta agenta 007 w Bolonii. Pierce Brosnan, mój mit z czasów nastolackich, zawitał z żoną do tłustego miasta, delektował się tutejszą kuchnią i nawet odwiedził zaprzyjaźnionego producenta octu balsamicznego w okolicach Modeny! Po prostu wiedzial gdzie zajżeć 😊



Natomiast drugą ważną okazją do zwiedzenia coraz to bardziej popularnego regionu Emilia Romagna są obchody 600 lecia urodzin Zygmunta Pandolfo Malatesta w Rimini, które będą trwały aż do października. Za niedługo (mam taką nadzieję!) skończę tekst o tej interesujacej i kontrowersywnej postaci Renesansu.... 

A w międzyczasie pracowałam z bardzo sympatyczną panią redaktor nad artykułem poświęconym tak do końca nieznanej starówce tej bardzo znanej stolicy Riwiery Adriatyckiej.


Rimini - Perła nad Adriatykiem artykuł w Claudii


Właśnie w tych dniach wychodzi w kioskach w Polsce lipcowy numer miesięcznika Claudia, z opisem Rimini. Znajdziecie tam również konkurs "La Dolce Vita", w którym można wygrać 8 dniowy pobyt nad Adriatykiem. Zwycięzców zapraszam już osobiście na aperitivo na eleganckim tarasie Grand Hotelu w Rimini. Życzę szczęścia!

Aperitivo na tarasie Grand Hotelu



I do zobaczenia już wkrótce na blogu! 😁

Barbara Stolecka 

Commenti

Post più popolari